counter create hit

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن Arts & Culture گوگل حالا همزاد شما را در تابلوهای نقاشی پیدا می کند

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : با آپدیتی که ساعاتی پیش برای این اپ منتشر شده، Arts & Culture حالا می تواند به لطف تکنولوژی تشخیص چهره در میان کلکسیون عظیم تابلوهای نقاشی به جستجو پرداخته و پرتره ای ...

اخبار متناقض از وضعیت دنیزلی و تراکتورسازی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : به گزارش تسنیم، مصطفی دنیزلی پیشنهاد قرارداد باشگاه تراکتورسازی برای هدایت این تیم تا پایان فصل را رد و برای این تیم در ادامه لیگ آرزوی موفقیت کرد.سرمربی پیشین پرسپولیس در آخرین مذاکراتش ...

دولت ترامپ در آستانه تعطیلی!

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : در آمریکا این روزها بحث بر سر یک چالش همیشگی و یک موضوع قدیمی داغ است: اگر کنگره نتواند تا پایان ساعت 24:00 جمعه به وقت واشنگتن بر سر لایحه بودجه توافق کند، دولت تعطیل خواهد ش ...

نکاتی برای استفاده از پارچه های طرح  دار در دکوراسیون

نکاتی برای استفاده از پارچه های طرح دار در دکوراسیون

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : نقوش گل دار یا طبیعت گرایانه (ارگانیک) این نوع از الگوی نقشینه ای می توانند کاملا واقع گرایانه و یا ساده شده باشن ...

برگزاری مراسم پایانی «جشنواره داستان کوتاه بهاران»

در این مراسم هیات داوران شامل سیامک گلشیری، مهدی یزدانی‌خرم و مرتضی برزگر، ۱۰ داستان برگزیده‌ اولین دوره‌ این جایزه را معرفی خواهند کرد. به ۱۰ داستان نخست، لوح تقدیر و به سه داستان برگزیده‌ اول، علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، جوایزی تعلق خواهد گرفت.مراسم اخ ...

نمایش فیلم «کوهستان جادویی» در موزه هنرهای معاصر

به گزارش الف کتاب، فیلم «کوهستان جادویی» اثر آنکا دامیان از مجموعه هفته سینمای لهستان، ساعت 17 روز شنبه 7 بهمن‌ماه، در موزه هنرهای معاصر به نمایش در خواهد آمد. عموم علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این مراسم حضور پیدا کنند. ...

سلفی پرسپولیسی ها در رختکن

سلفی پرسپولیسی ها در رختکن

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :

کتاب بی متن/ 167

کتاب بی متن/ 167

کتاب بی متن/ 167 طراح: جراردو کوسنزا (آرژانتین)،  ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲  3961111070 عناوین مرتبط ...

مقایسه سود بخش گوشی های هوشمند غول های تکنولوژی

مقایسه سود بخش گوشی های هوشمند غول های تکنولوژی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : اپل امروز در گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی از سال 2018 اعلام کرد که توانسته است در این مدت سود قابل توجه 20 میلیارد دلار را کسب کند که از این نظر یک رکورد جدید برای این کمپان ...

دماغ چاق يعني دختر داريد؟

دماغ چاق يعني دختر داريد؟

  درحالي‌كه متخصصان پيش از آنكه سونوگرافي در هفته‌هاي 16 تا 20 بارداري از جنسيت جنين پرده بردارد، اظهارنظري در مورد آن نمي‌كنند، مادربزرگ‌ها گاهي در همان روزهای اول بارداري با مشاهده تغييرات ظاهري مادر يا تغييراتي كه در سبك زندگي‌اش اتفاق مي‌افتد به او ...

اقدام جدی سپاه برای بارور کردن ابرها

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : با وجود اینکه اعتباری به هوافضای سپاه برای بارور کردن ابرها اختصاص نیافته، هوافضای سپاه اعلام کرده که به دلیل مشکلات در حوزه کم آبی و بارش بسیار کم نزولات آسمانی آمادگی دارد که نسبت به بارور کردن ابره ...

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : ...

عکس روز نشنال جئوگرافیک؛ سرباز انگلیسی

عکس روز نشنال جئوگرافیک؛ سرباز انگلیسی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :

عروس ترامپ راهی بیمارستان شد

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : آنطور که فاکس‌نیوز خبر داده، ونسا ترامپ ساعت 10 صبح به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) در منزل خود در منهتن نیویورک، پاکت نامه‌ای که برای همسرش ارسال شده بود را باز کرد و با گ ...

روحانی وارد هندوستان شد + عکس

روحانی وارد هندوستان شد + عکس

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :  

امنیت شغلی در کسب و کار امروزی

امنیت شغلی در کسب و کار امروزی

امنیت شغلی از دو منظر قابل بررسی است: منظر اول محل کار است. بسیاری از افراد تصورشان از امنیت شغلی آن است که جایی کار کنند که از ابتدا تا دوران بازنشستگی در آنجا باشند، اخراج نشوند و حقوق کافی هم بگیرند. اگر هم شد بتوانند در شغلشان پیشرفت د ...

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره خودکشی سید امامی

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:بسم الله الرحمن الرحیمپیرو اقدام به خودکشی کاووس سید امامی که به اتهام جاسوسی تحت پ ...

رمان وارونه سپرده های این طب از دستکاری

بازگوییِ وارونه ی روایت ِ آلبر کامو از پوچی

  "مورس بررسی مجدد" نویسنده: دیوید کامل مترجم: سمیرا دیده بان ناشر: ققنوس ، چاپ 144-صفحه $ 8,500 ****   71 سال پس از انتشار این شاهکار از این "غریبه" (1942) و یکی دیگر از رمان منتشر شده تحت عنوان "کد مورس ، دوباره در نظر بگیرید" اثر دیوید ، او صاحب یک زن 48 ساله الجزایر که تجدید روایت همان داستان اما این بار از زاویه دید برادر مقتول; مردی که تنها یک دلیل برای کشتن: گرمای آفتابی مورس است. راوی از "بیگانه" آنها". زمانی که برای "عجیب و غریب"کتاب برای یک زمان بسیار طولانی است که من رمان "غریبه" در یک جمله است که من فکر نمی کنم غیر متعارف است. خلاصه ای از اولین و که در جامعه ما هر کس که در مراسم تشییع جنازه و جعبه و بدون ترک. خطر ابتلا به این. او موظف است از پذیرش این پیشنهاد از این نمایشگاه صورت گرفته است که راوی/داستان شخصیت در بازی قبل ندارد و صدا به قوانین سنتی از تن او و از این جهت جامعه و شاهدان بیگانه. سرگردان نتیجه چیست ؟ این یک مشکل است که به الجزایر بودن کامو و مادری که خدمتکار بوده است مربوط است؟ در روایتی که کامل داود به دست می‌دهد ما بیش از «بیگانه» در موقعیت استعمارشدگی قرار داریم. «مورسو، بررسی مجدد» روایتی کوبنده علیه استعمار و بردگی است. اما این بار ما با مقتول همذات پنداری می‌کنیم، نه مورسوی قاتل. «مورسو، بررسی مجدد» موفق‌‍ترین اثر کامل داود است. رمانی که به سرعت مورد توجه منتقدان و همین طور مخاطبان قرار گرفت و جوایز مهمی را دریافت کرد. رمان داود برنده‌ی جایزه‌ی گنکورِ رمان اول در سال 2015، برنده‌ی جایزه‌ی انگلیش پن در سال 2015، برنده‌ی جایزه‌ی فرانسوا موریاک به سال 2014 و همین طور برنده‌ی جایزه‌ی پنج قاره‌ی فرانسه زبان در همان سال شد. این کتاب را می‌توانید با برگردان سمیرا رشیدپور در نشر ققنوس بخوانید. «مامان امروز مرد.» نخستین جمله‌ی رمان معروف کامو است، که این بار به شکل دیگری از رمان کامل داود سردرآورده است: «امروز مامان هنوز زنده است.» سارتر در باب رمان کامو می‌نویسد: داستان از آن سوی سرحد برای ما آمده است، از آن سوی دریا؛ و برای ما از آفتاب، و از بهار خشن و بی‌سبزه آنجا سخن می‌راند؛ ولی در مقابل این بذل و بخشش؛ داستان به اندازه کافی مبهم و دو پهلو است: چگونه باید قهرمان این داستان را درک کرد که فردای مرگ مادرش «حمام دریا می‌گیرد، رابطه نامشروع با یک زن را شروع می‌کند و برای اینکه بخندد به تماشای یک فیلم خنده‌دار می‌رود.» و یک عرب را «به علت آفتاب» می‌کشد و در شب اعدامش در عین حال که ادعا می‌کند «شادمان است و باز هم شاد خواهد بود.» آرزو می‌کند که عده تماشاچی‌ها در اطراف چوبه دارش هر چه زیادتر باشد تا «او را به فریادهای خشم و غضب خود پیشواز کنند»...  «مورسو، بررسی مجدد» بازگوییِ رمان شناخته شده‌ی آلبر کامو است. این بار نویسنده‌ی الجزایری دیگری روایتی از پوچی به دست می‌دهد، با این تفاوت که دیگر سوژه‌ی داستان قاتل نیست، بلکه این مقتول و خانواده‌ی اوست که با پوچیِ اگزیستانسیالی که کامو از آن سخن می‌گفت، رو به رو می‌شوند. این خانواده، البته که به مادر و برادر مقتول خلاصه نمی‌شود. این بار مرز پوچی سراسر الجزایر را می‌پیماید؛ الجزایر به مثابه‌ی خانه‌ی فقر و بردگی. راوی این داستان، یعنی برادر مقتول از اینکه به همین راحتی نامی از برادرش در روایت معروف «بیگانه» نیامده است، خشمگین است. او این خشم را در نثر ساده و کوبنده‌اش تزریق می‌کند، و با مشت و پرخاش با مخاطب سخن می‌گوید. او اعتراف می‌کند این لحن را از همان کتاب، یعنی «بیگانه» به عاریه گرفته است تا بازگویی قصه حتی در لحن داستان تا حدود زیادی ما را یاد نسخه‌ی اول و از نظر راوی ظالمِ کامو بیندازد. کامل داود در «مورسو، بررسی مجدد» در صدد تغییر گفتمان غالب بر این قصه است. او در وهله‌ی اول برای مقتول بی‌ نام، نامی انتخاب می‌کند. اگر در روایت کامو مقتول بی نام بود و تنها چیزی که از او می‌دانستیم این بود که عرب است، حالا داود به او رگ و پی و استخوان می‌بخشد، و مهم‌تر از آن نامی که صدایش کنیم: موسی. داود، خود در مصاحبه‌ای می‌گوید منتقدان و خوانندگان کتابش باید اثرش را فراتر از یک تجدید نظر بدانند. او می‌گوید: «با حذف اسامی، قتل و جنایت پیش پا افتاده می‌شود. اما وقتی مدعی نام‌تان می‌شوید، برای حقوق انسانی‌تان و برای احقاق عدالت برمی‌خیزید.» با این وصف باید گفت بی دلیل نیست که در پیشانی نوشت کتاب به این جمله برمی‌خوریم: «زنگ جنایت برای همگان در یک زمان به صدا درنمی‌‌آید. بدین سان تداوم تاریخ قابل توجیه است.» (ا.م.سیوران/ قیاس‌هایی صوری از تلخی) مخاطبِ «مورسو، بررسی مجدد» احتمالا حین خواندن کتاب کامل داود با موضع تند راوی علیه وضعیت ترسیم شده در «بیگانه» رو به رو خواهد شد. این تصور در نیمه‌ی اول این داستانِ بلند بیشتر آشکار خواهد شد. اما فارغ از نحوه‌ی قصه گویی و پیشرفت ِ روایت در این کتاب، آنچه توجه‌ی ما را جلب می‌کند ماهیتِ مشابهِ روایت پوچی و خشم در این دو اثر است. پایان این روایت، همچنان که جمله‌ی آغازینِ آن ما را به این مسئله معطوف می‌کند: «من هم دلم می‌خواست تماشاگرانم زیاد باشند و نفرتشان وحشیانه.»